tag:blogger.com,1999:blog-6926675287284496118.post2274823472002855548..comments2012-03-21T11:18:48.061-07:00Comments on De clarianes i bardisses: Sí a la velocitat variable (1 de 2: anàlisi tècnic)Oriolhttp://www.blogger.com/profile/13181155030012314856noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6926675287284496118.post-7769781875204963352009-01-23T15:14:00.000-08:002009-01-23T15:14:00.000-08:00jo crec que no és necessari un control de la veloc...jo crec que no és necessari un control de la velocitat mínima ja que entenc que s'utilitza com a supòsit d'entrada que la gent intentarà anar sempre a la màxima velocitat possible/permesa. Així doncs, posar un límit màxim sembla actuar com "vosaltres (ciutadans) intentareu anar el més ràpid possible i com que a partir de X us caurà un puro, anireu tots, de manera regular, a X (que és l'òptim). convenç l'explicació?Oriolhttps://www.blogger.com/profile/13181155030012314856noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6926675287284496118.post-24229749117760422312009-01-23T01:48:00.000-08:002009-01-23T01:48:00.000-08:00Anant a 400.000.000 km/h aniríem més ràpid de A a ...Anant a 400.000.000 km/h aniríem més ràpid de A a B que, jo que sé, a 70.000 km/h, però tenint en compte les intuïcions que tenim sobre els límits dels nostres reflexes, de la quantitat de gent que es desplaça, de les eventualitats, de l'estat de les carreteres, de la geografia, dels revols, del temps, de que hi hagi altre gent que no té tanta pressa, de les possibles urbanitzacions, amb iaios, gossos, nens, homes, dones, joves, motos, camions, etc., sembla convincent pensar que un control dinàmic sigui útil.<BR/><BR/>Les altres mesures típiques són millorar l'estat de les carreteres, el transport públic, el bicing, els semàfors, etc., i castigar, simplement i sense més models científics inútils simplistes, l'ús de vehicles privats. Personalment, em quedo amb els models inútils simplistes, ja que és el millor que tenim, no són arbitraris i, a més, no exclou l'altre tipus de mesures.<BR/><BR/>Pregunta. Si el control és dinàmic, hi hauria d'haver un control dinàmic de la velocitat mínima, no?joanhttps://www.blogger.com/profile/11521912869008269252noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6926675287284496118.post-26496824021848048452009-01-21T06:42:00.000-08:002009-01-21T06:42:00.000-08:00per què la gent diu que no? bé, això és matèria de...per què la gent diu que no? bé, això és matèria de la segona part "2 de 2: anàlisi polític" que espero escriure ben aviat.<BR/>suposo que el meu anàlisi era imperfecte i en alguns casos no surt a compte reduir la velocitat (mirar les diferents situacions que proposa el simulador) però crec que la idea de l'argument era vàlida.Oriolhttps://www.blogger.com/profile/13181155030012314856noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6926675287284496118.post-17145249508254522512009-01-19T05:56:00.000-08:002009-01-19T05:56:00.000-08:00Si és més segur i més sostenible, si hi ha d’haver...Si és més segur i més sostenible, si hi ha d’haver menys embussos, menys accidents, menys contaminació i una millora en la salut de tothom; per què la gent diu “no”?<BR/>Tots els canvis són cap a millor, però a mi només em queda un dubte per resoldre: quin és l’augment del temps que cada conductor passarà dalt del vehicle? És a dir, la velocitat limitada pot garantir un viatge a l’autònoma de mitja hora o pot garantir un viatge de temps x (no sé quin) sense retencions? <BR/>Els mesos de prova diran. En tot cas a mi ja em va bé això de l’”a poc a poc i bona lletra”, potser perquè (coses de pre-principiant) anar a 80 em sembla de pressa!!Anonymousnoreply@blogger.com