dimarts, 2 de desembre del 2008

Controlar les pintades

No m'agradaria que el bloc es convertís en un espai de debat únicament al voltant del tema de Bolonya però no puc negar que encara em queden coses a dir i que, a la vegada, es converteix en una bona excusa per tractar altres temes de manera "colateral".

L'altre dia vaig estar dinant amb l'Enric i un company seu de l'assemblea de Filosofia de la UAB, granadino i "molt compromès", com després me'l va definir l'Enric. El company parlava de la necessitat de "controlar les pintades" ja que creien que hi havia gent que anava per lliure i s'havia de "vigilar una mica" amb el que pintava i amb el que no.


Em va fer gràcia aquest concepte de "control" i "vigilància" dins del propi moviment contra Bolonya. Em van quedar bastants dubtes sobre les tècniques de "control" i si també es referien a uns mètodes "pacífics" i "democràtics" com els de les ocupacions de les facultats o, almenys, de la Facultat de Polítiques.


Per cert, demà està previst una nova ocupació de la facultat. Dimecres va haver-hi una assemblea força mulititudinària i amb opinions diverses a les dotze, que es va allargar fins les quatre. Com que no van decidir res, els pocs que hi quedaven van decidir reemprendre-la el dia següent a les dues del migdia. Això no es va publicitar a nivell de la facultat però sí que es van enviar uns mails a la gent que normalment participa a l'assemblea. Resultat: a l'assemblea del dijous només hi havia els de sempre i va ser fàcil que es posessin tots d'acord per tornar a ocupar la facultat.


A propòsit d'això, avui una noia de la facultat em deia: "com és que sempre els que mai han de marxar a treballar ni a estudiar al mig d'una assemblea són els partidaris de l'ocupació?". Ho deixo a l'aire.


Les fotos fan referència a les pintades a les qual jo vaig entendre que es referien l'Enric i el seu company. Realment algunes són força surrealistes. Fixeu-vos que estan totes fetes amb el mateix esprai per la qual cosa sembla que es podria tractar d'un il·luminat...

10 comentaris:

Oriol ha dit...

La segona no es veu gaire bé però diu: "Sota els menjadors, la platja"

(?)

Oriol ha dit...

Un altre tema curiós: en totes les pitnades on hi deia "rector dimissió" o "degana dimissió", s'han esborrat les paraules "rector" o "degana". En la pintada que posa "marxa ja a Korea del Nord" originalment hi deia "Rector, marxa ja a Korea del Nord".

Artur ha dit...

ja ja ja... vaia pintades... però com t'ho dius això deu ser algun il.luminat no?

jo en part estaria d'acord de controlar les pintades , ara el que jo entenc per " controlar" és que les pintades de tot moviment han de ser organitzades... i no pintar a tort hi ha dret sense sentit: ni de ON pintes ni QUE pintes ni PER QUE ho pintes. és a dir les pintades són un element important en un moviment i que teoricament volen marcar una linia... nose... dic jo... ara està clar que no pots controlar tot el que és pinta o es deixa de pinta.

Anònim ha dit...

Suposu que tot això de l'assemblea ho dius desconeixent el tema.
Al mateix dijous es va fer un passaclasses avisant que l'assemblea es tornava a reunir per decidir que es feia. Demà segurament podràs fer classes, ja que es tracta d'una ocupació esglaonada i demà només s'ocuparan 3 aules.
Espero que continuis confiant en l'assemblea i de pas llegeix l'email del nostre degà, que potser és ell qui fa que no hi hagi classes.
Bona nit, i espero que bona ocupació.

joan ha dit...

"Segurament"?

Oriol ha dit...

"segurament", de manera segura.

Bernat, disculpa si hi ha algunes imprecisions en el meu escrit. En tot cas, el descontent general entre els estudiants per com s'ha decidit aquesta ocupació existeix.

D'altra banda, interessants els debats "entre passadissos" que es donaven avui a la facultat entre professors i alumnes. A destacar també els "Seguritas" que s'encarregaven que l'ocupació fos "controlada".

joan ha dit...

Ara té més sentit. Pensava que era "segurament" de "potser sí potser no", i això no (em) deixava clar quina havia estat la decisió de l'assamblea.

Doncs si existeix aquest descontent, Oriol, no hi podeu fer res!? Al menys un "passaclasses" o un "passaassambleas" o un "passatv3"!!

Oriol ha dit...

bé, joan, que jo hagi dit que existeix cert descontent entre els estudiants no vull dir que sigui entre tots els estudiants ni que jo estigui inclòs en aquest grup (potser no m'he expressat bé). per tant, aquest "no hi podeu fer res?" no sé gaire si m'inclou. Jo diria: "no s'hi pot fer res?"

joan ha dit...

Imprecisió meva, certament. En qualsevol cas, no tindria gaire sentit, ben mirat, fer-ne tot una campanya d'aquest malestar. No tindrien perquè tenir gaires coses en comú tots els "desconents" aquests. No s'hi pot fer res.

(Aclareixo que t'ho deia mogut per la suggerència que hi ha (cert) "descontent GENERAL", però és cert també que això NO t'inclouria! Sobretot quan dius "EN QUALSEVOL CAS". És cert que, no sé, pel que comentaves al post, pel que et contestava el Bernat abans d'anar-se'n a dormir i per la teva següent resposta, havia deduït que estaves entre els que en certs aspectes, i sense que això vulgui dir que en altres aspectes estigueu o no d'acord, potser pensarien que la "ocupació" ("segurament esglaonada") els produeix sensació de descontent.)

Anònim ha dit...

Ho veieu com són uns romàntics? "Sota els menjadors la platja", una versió UABitzada de l'eslògan del Maig del 68 francès "Sous les pavés, la plage" (sota els adoquins, la platja). Vale, en el seu moment estava ben trobat i feia gràcia... També es portaven els pantalons acampanats i la psicodèlia estava de moda. Jo que sé.
D'altra banda, a mi em sembla que les pintades embruten, fan lleig i són una falta de respecte cap als que no volem saber el que pensen els altres. A més, la majoria de vegades m'inclouen en coses amb les que no vull tenir res a veure: "els catalans no tenim...", "els estudiants demanem...", "la UB Raval diu...", etc. Joder, a mi ningú m'ha preguntat. Però bé, això és una tonteria perquè a tot arreu i sempre es fan generalitzacions. I sinó mireu els diaris: "els estudiants desafien...". Qualsevol que no tingui un mínim contacte amb l'ambient universitari es deu pensar que TOTS els estudiants de Barcelona/Catalunya/Espanya/Europa estàn profundament compromesos amb la causa, o si més no, estàn en contra de Bolonya.
D'altra banda, em fa bastanta gràcia la mesura d'esborrar el subjecte de les pintades que parlen del rector i la degana. Ja que hi són la podrien tapar tota, no? Potser no és més que una mesura per omplir les parets de la universitat amb divertides frases inconexes, sense estructura ni sentit. Els proper pas podria ser arrancar les pàgines senars dels llibres de la biblioteca o només dir les primeres síl·labes de les paraules d'un discurs. UNIVERSITAT SURREALISTA JA!